Įžvalgos 24 gegužės, 2022

Pirma savaitė naujame darbe. Ką turėtumėte žinoti?

Sukurkime įdarbinimo strategiją jau dabar!
Sprendimai verslui
Ieškote darbo?

Naujausi darbo skelbimai, patarimai kaip įsidarbinti, konsultacijos ir dažniausia užduodami klausimai.

Darbo skelbimai

Pradedate naują karjeros etapą? Dar tik įsivažiuojate, o entuziazmą ir džiaugsmą užgožė nežinia? Skubame pranešti, kad jūsų savijauta yra kaip ir daugumos žmonių. Jaudulys, stresas, pasimetimas yra net labai normalios emocijos. Ir Google paieškos laukelyje įvedę „pirmoji savaitė naujame darbe“ rasite nemažai informacijos apie tai, jog žmonės jaučiasi tarsi nerandantys vietos ir nežinantys, ką tiksliai jie turi veikti darbe. Turime jums kelis patarimus, ką galite padaryti per pirmąją darbo savaitę naujame darbe, kad ir patys jaustumėtės drąsiau ir kartu paliktumėte gerą įspūdį naujiesiems kolegoms.

Susiraskite savo darbo draugą („work buddy“)

Pasiteiraukite pagrindinę informaciją jums teikiančio žmogaus, ar turėsite parengtą darbo pradžios planą. Kai kurios organizacijos turi parengusios įsivažiavimo („on-boarding“) planus, kurių metu paskiriamas asmuo, kuris tam tikrą laiką kuruoja naujoką. Tai padėtų jums susipažinti su kolegomis, ar programomis.

„Neretai stengiamės sudaryti labai detalią programą, kad naujokas nesijaustų vienišas. Paruošiame ir esančius kolegas, pranešame, jog sulauksime naujo kolegos, todėl reikės kiekvieno valandos laiko susipažinimui.“

– „Manpower“ Lietuva HR ekspertė Eigilė Gedvilaitė.

Prisiminkite, jog kuruojantis asmuo yra tas, į kurį ne tik visada galite kreiptis, bet ir kuriam atvirai galite išsipasakoti. Na, o jei tokio kuruojančio asmens jums kartais nepriskyrė, susiraskite darbo bičiulį, kuris padės apsiprasti naujoje aplinkoje ir padės geriau suvokti, kaip atlikti jums paskirtas vienas ar kitas užduotis.

Pietūs – svarbi darbo dienos dalis

Maistas suartina ir padeda socializuotis. Jeigu vykstate į darbovietę gyvai, pirmąją savaitę galite nesinešti pietų. Tokiu būdu turėsite pretekstą pabendrauti su kolegomis. Paklauskite, kur jie eina skaniai pavalgyti, pasiūlykite eiti kartu.

Šiek tiek sudėtingiau dirbant nuotoliu. Eigilei teko kuruoti ne vieną nuotolinį „on-boarding“ projektą, todėl ji žino, jog išeitis yra – galima turėti virtualias kavos pertraukas, susitarti kartu užsisakyti maisto į namus arba turėti susitarimą, jog kartą į mėnesį susitiksime ofise arba už ofiso ribų papietauti kartu.

Be to, pirmąją savaitę per pietų pertrauką galite skirti 10 minučių socialinių tinklų sutvarkymui. Pakvieskite į draugus naujus kolegas. Pasekite organizacijos paskyrą. Padėsite sau tapti matomais kolegų akivaizdoje.

Neslėpkite savo įgūdžių

Atrankos metu dažnai pasakojama apie turimus įgūdžius ir patirtis. Natūralu, kad tik pradėjus dirbti nesinori netinkamai pasirodyti. Neslėpkite, to ką žinote, ar gerai išmanote. Juk dėl to ir buvote pasamdytas.

„Išlikite savimi jau nuo pirmųjų dienų. Parodykite, kad gebate atnešti naudos organizacijai. Atskleidę savo žinių bagažą apšviesite ir kolegas, kokiais klausimais galima į jus kreiptis. Būkite punktualūs. Taip, tai svarbu net ir dirbant nuotoliu. Būkite paslaugūs. Tokiu būdu  patys išsigryninsite, kas organizacijoje šiuo metu aktualu“

– „Manpower“ Lietuva HR ekspertė Eigilė Gedvilaitė.

Pirmieji mėnesiai skirti susipažinimui ir taškų sudėliojimui. Jeigu praleisite šią dalį, vėliau gali būti tik sunkiau. Įsivaizduokite, kad praėjo jūsų bandomasis laikotarpis, o jūs taip ir nesuprantate, ką turite ir galite padaryti.

Išnaudokite laiką prasmingai

Kuratorius papildomai turi ir savo darbus, todėl palieka jus kelioms valandoms vieną? O el. pašto bei kiti prisijungimai nesukurti, todėl tiesiog laukiate? Siūlome išnaudoti laiką prasmingai ir palengvinti dieną, savaitę, o gal net kelis mėnesius. Paimkite sąsiuvinį, atsidarykite word dokumentą, ar kur tik jums patogu ir surašykite kylančius klausimus papunkčiui. Žinoma, neperspauskite ir neverskite savęs „perdegti“ ankščiau laiko. Pasidomėkite savo būsimomis užduotimis ir pasimėgaukite šiuo tempu.

Linkime sėkmės naujame karjeros kelyje!