Įžvalgos 20 lapkričio, 2020

Kodėl darbdaviams verta investuoti į karjeros pokyčių valdymo programą?

Sukurkime įdarbinimo strategiją jau dabar!
Sprendimai verslui
Ieškote darbo?

Naujausi darbo skelbimai, patarimai kaip įsidarbinti, konsultacijos ir dažniausia užduodami klausimai.

Darbo skelbimai

Karjeros pokyčių valdymas – išdarbinimo programa, kurią teikia Manpower Lietuvoje, remiantis karjeros valdymo bei verslo ekspertų iš ManpowerGroup prekės ženklo Talent Solutions/ Right Management sukurta metodologija. 

Pokyčių valdymas, kaip būtinas išgyvenimo receptas, šiais nestabiliais laikais yra išrašomas kiekvienai įmonei.  Recepte yra daug sudedamųjų dalių ir šiandien pakalbėsime apie vieną iš galbūt mažiausiai žinomų ir girdėtų Lietuvos rinkoje. Šis pokyčių valdymo elementas padeda spręsti sunkiai valdomą, prieštaringai vertinamą bet dažnai neišvengiamą iššūkį – atleidimus. ManpowerGroup prekės ženklo padalinys Right Management (Talent Solutions) virš 30 metų nagrinėja atleidimų fenomeną bei jo poveikį visiems darbo rinkos dalyviams. Right Management sukurta karjeros valdymo bei verslo ekspertų patvirtinta Karjeros pokyčių valdymo arba išdarbinimo programa padeda įmonėms sklandžiai ir efektyviai pereiti atleidimų periodą.  Remiantis Liverpool John Moores University (UK) tyrimo „Nešaudykite  į pasiuntinį: Užslėptas blogų naujienų poveikis atleidimų iš darbo atvejais ir kaip jį apriboti“ rezultatais bei Right Management praktine išdarbinimo paslaugos teikimo patirtimi, dalinamės įžvalgomis apie atleidimo pasekmes ir jų valdymą.

1. Palaiko ir sustiprina reputaciją

Esant sudėtingai ekonominei situacijai daugelis įmonių neįstengia išvengti atleidimų. Šių įmonių vadovai pastebi, jog šis sprendimas turi didžiulį poveikį darbuotojams, kurie lieka įmonėje. Tyrimas* atskleidžia, kad „išgyvenusieji“ patiria stresą, pyktį, kaltę ir neužtikrintumą. Gali būti, kad jie prarado kolegas, su kuriais palaikė draugiškus ryšius, o gal gavo papildomą darbo krūvį ar jaučia didesnį spaudimą dėl rezultatų. Nekreipiant dėmesio į likusio kolektyvo nuotaikas, pasekmės gali būti dar skaudesnės: sumažėjęs produktyvumas ir įsitraukimas, prastesnė darbų atlikimo kokybė ir net savanoriški išėjimai.

Vadovų sprendimas palaikyti atleidžiamus darbuotojus ir suteikti jiems galimybę dalyvauti karjeros pokyčių valdymo programoje gali grąžinti pasitikėjimą darbdaviu likusiems darbuotojams, sustiprinti jų lojalumą, suteikti įkvėpimo bei noro dirbti šioje organizacijoje.

Atleidžiamiems darbuotojams programos metu suteikiama parama įgalina juos drąsiai priimti pokyčius ir sklandžiai pasiruošti naujam karjeros etapui. Dedikuotas karjeros koučingo konsultantas padeda jiems apsispręsti dėl tolesnių žingsnių ir tikslo bei sukurti realistišką veiksmų planą. Teigiama patirtis sustiprina darbuotojų norą rekomenduoti buvusį darbdavį bei palaikyti šiltą santykį ateityje.

2. Užtikrina sklandų pokytį tiek išeinantiems, tiek liekantiems

Kai darbuotojas sužino apie atleidimą, yra didelė tikimybė, kad prieš susitaikant su realybe, jį užklups emocijų banga – šokas, nerimas, neigimas. Tai įprastos reakcijos pokyčių akivaizdoje, bet blogiausia, kad jos gali neigiamai veikti žmogaus perėjimą į naują poziciją – blokuoja aktyvumą, iššaukia pasipriešinimą pokyčiams.

Palaikymas, kaip svarbiausias karjeros valdymo programos komponentas, turi praktinę vertę – padeda darbuotojui suprasti, kokios jo stipriausios savybės ir įgūdžiai gali būti pritaikomi kitame darbe ar pozicijoje.  Konsultantas praplečia darbuotojo akiratį ir suteikia žinių apie darbo rinkoje egzistuojančias galimybes, padeda suprasti, kokių papildomų kompetencijų trūksta pasirinktam tikslui pasiekti. Visa tai padeda sumažinti darbuotojo nerimą ir skatina jo aktyvumą, kas tiesiogiai koreliuoja su naujo darbo paieškos sėkme.

Kai kurios organizacijos pasirūpina galimybe suteikti emocinį karjeros koučingo konsultanto  palaikymą ir patarimą likusiems įmonės darbuotojams. Pavyzdžiui, vidutinės grandies vadovams, kurie jaučia itin didelį spaudimą ir pasipriešinimą pokyčiams iš likusių komandos narių.  Praktiniai užsiėmimai įgalina  komandos lyderius inicijuoti veiksmus, valdyti savo bei kitų emocijas, tinkamai į jas reaguoti. Tinkama vadovų bei lyderių komunikacija užtikrina sėkmingą įmonės transformaciją ir verslo tęstinumą.

3. Išlaiko talentus

Kiekviena įmonė, kad išliktų ir klestėtų ne vienerius metus turi nuolat stebėti bei, esant būtinybei,  prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Organizaciniai pokyčiai nulemti išorinių aplinkybių, kad ir Covid-19, privertė daugelį įmonių peržiūrėti, restruktūruoti veiklas, pozicijas bei atsakomybes. Tačiau pozicijos atsisakymas, atsakomybių panaikinimas, kartais nereiškia, jog pats žmogus tampa įmonei nereikalingas. Talentų pritraukimas ir išlaikymas šiais laikais yra kitas iššūkis, su kuriuo susiduria įmonių vadovai. Tad, jeigu dabar iškilo būtinybė atsisveikinti su talentu, parodytas rūpestis ir investicija užtikrins jo lengvesnį „gražinimą“, kai iškils būtinybė jį vėl samdyti.